Hello Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu Hello Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

Hello Kuala Lumpur!

Door: anoukvandening

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Hierbij mijn eerste reisverslagje vanuit KL! Om te beginnen, ik ben hier voor 6 maanden om stage te lopen. Ik loop stage in het Double Tree by Hilton hotel. Ik ben hier samen met een vriendin, Iris Blom, die ondertussen naast mij ook een poging tot reisverslag maken doet haha! We delen een kamer en lopen in hetzelfde hotel stage. Ik hoop er nog meer op te plaatsen, en ook foto's!

De vlucht is goed verlopen, lekker filmpje gekeken in het vliegtuig en zelfs ook al een paar woorden in het maleisies geleerd via een World Language programma. In het schermpje van de stoel voor ons kon je namelijk heeel veel films aanklikken, games spelen, muziek luisteren noem maar op, en dus ook talen leren! Dit was voor een paar minuten leuk, maar daarna had ik er al snel genoeg van en heb ik lekker een film gekeken en daarna geslapen.. heeel veel! Dus die 11,5u vliegen ging snel voorbij en voordat ik het wist waren we op KL airport.

Aangekomen op het vliegveld werden we, zoals mijn tante al had gesmst, verwelkomd door een warme deken.. dat was even wennen! Met een soort metro gingen we naar een ander gedeelte van het vliegveld. Daar kwam de paspoort controle en ook de controle van ons VISUM. Spannnend!!! Gelukkig mochten we erdoor en waren we officieel binnen in Maleisië. Daarna koffers ophalen, die er gelukkig allebei waren!

Vanaf het vliegveld zijn we met de KLIA (high speed train die in 28min rechtstreeks naar KL city gaat) naar het centrum gereisd. Daar een taxi genomen en naar het hotel gereden. Aangekomen bij het hotel keken we onze ogen natuurlijk uit, aangezien dit onze woonplek voor de komende 6 maanden werd. Het hotel zit in The Intermark, een soort klein maar modern winkelcentrum met maar 2 winkels, en voor de rest eet tentjes. Met een roltrap ga je naar de eerste verdieping, waar je de lobby en de receptie vindt. Erg ruim en lekker koel, dus dat is fijn als we daar staan in onze warme suits! Eenmaal aangekomen bij de receptie vertelde we dat we de interns waren (stagaires) en meteen ging er een belletje rinkelen. We werden verzocht even plaats te nemen en kregen een heeeerlijk koekje van Double Tree. Al gauw kwamen Mr Omar en Ms Raijini, de contactpersonen waar we de afgelopen tijd veel contact mee hebben gehad om alles te regelen. Omdat de kamer nog niet helemaal klaar was, kregen we een korte rondleiding door het hotel. Echt heel mooi en nieuw allemaal. Ook gingen we door de employee ingangen en kregen we de kantine te zien, die vol zat met werknemers. Alsof ze aapjes zagen, zo werden we aangekeken door iedereen! Wel grappig natuurlijk, maar dat veranderd vast als wij daar ook in werkkleding gaan rondlopen en mensen leren kennen. We kregen te horen dat er veel personeelsfeestjes zijn en dat ze veel lol hebben, dus dat was goed om te horen!

Na de rondleiding gingen we naar onze kamer, spannend moment! De kamer is echt prachtig en heel modern; muziek in de badkamer, flatscreen tv, uitzicht op de stad en we hebben een regen/stort douche, heeeel fijn!! Dit is dus mijn onderkomen voor de komende 6 maanden. Ik deel de kamer dus met Iris. We hebben meteen even alles uitgepakt en in kasten gedaan. Vooral de pakken, want die moest ik van mama meteen ophangen haha, dus dat is gedaan mama!

Nadat we alles hadden opgeruimd zijn we de stad in gegaan om daar te eten. We hadden afgesproken met Britt en Lars, 2 medestudenten die ook stage lopen in Kuala Lumpur in een ander hotel. Zij zaten er al een week en konden ons dus een beetje de weg wijzen. We hebben wat rondgelopen en gegeten. Heel erg wennen omdat er langs elk restaurantje dat je voorbij loopt een kaart onder je neus wordt geduwd. Gewoon negeren is het beste en werkte dus prima!

Rond 10u (KL time) zijn we weer naar het hotel gegaan, in de coolste taxi ever! Hij was aan de binnenkant helemaal beplakt met mini autootjes van o.a. Cars. Voor 10 rm was dit ritje het zeker waard!

Terug in het hotel hebben Iris en ik lekker filmpje gekeken vanuit bed en zijn daarna gaan slapen. Morgen onze laatste vrije dag, want maandag beginnen we met de training! Daar horen jullie snel meer over..

Liefs,
Anouk




  • 02 Juni 2012 - 16:22

    Lotte:

    Leuk om je eerste verhaaltje te lezen! :D En wat een mooie kamer zeg, geen probleem om daar te slapen lijkt me ;) Ben benieuwd naar volgende verhalen en foto's. Geniet ervan samen, succes en maak er een mooie tijd van! xxxx

  • 02 Juni 2012 - 21:31

    Mama:

    Wat heerlijk om te lezen! Super foto's!
    Fijn dat de pakken in de kast hangen, haha! Liefs en dikke kus madre xxx

  • 02 Juni 2012 - 23:28

    Geeske & Daddy:

    Woh, meid het avondtuur in. Jullie zijn goed behuisd en het uitzicht is ook fantastisch. Prachtig toch met deze moderne middelen dat we direct mee kunnen genieten en kijken.
    Wij zijn net terug van het Gouden Pijp diner ten ere van Opa en zag de mail. Dus moest ik (Daddy) even kijken hoe het met mijn dochter in het verre Oosten vergaat. Geniet er van en maak er samen een mooie tijd van. We zijn beniewd naar de eerste ervaringen over je werk.
    XXX Geeske & Daddy

    PS ik voelde me vandaag weer een stuk beter nadat ik mijn "steentje" kwijt was.

  • 03 Juni 2012 - 12:14

    Inge:

    Hi Anouk!
    Wat leuk om te lezen! Mooie kamer met mooie view! Morgen ga je beginnen, spannend! Succes! Ik zal nog her en der informeren naar goede tips (staat me iets van bij dat er een leuke skybar is en een goede outlet).
    Liefs,
    Inge

  • 03 Juni 2012 - 16:42

    Justin:

    grappig die taxi bekleed met autotjes in nederland is dat heel erg in de mode :-) leuke kamer en mooi uitzicht
    groetjes justin

  • 03 Juni 2012 - 17:25

    Ome Wim:

    ...Je zit wel luxe voor een student zeg! Erg mooi: wordt je kamer ook nog schoongehouden of moet je dat zelf doen?

    Groetjes (Ome) Wim

  • 03 Juni 2012 - 22:59

    Gerard:

    Lieverd, semoga berjaya!
    Klinkt goed, mooie eerste ervaringen. Een mooie kamer.
    Menikmati ia! Kortom: Geniet ervan!
    Liefs, Gerard

  • 04 Juni 2012 - 09:08

    Oma:

    Lieve Anouk,
    Terwijl ik in het regenachtige koude H'laken rustig op gang kom, heb jij je eerste werkdag er opzitten!
    Ben benieuwd hoe of het is gegaan.
    Wat een super mooi hotel en kamer, ik denk dat de 6 maanden dat je daar bent heel snel zulen gaan. Gezellig dat je samen met Iris een kamer hebt en geniet van deze bijzondere tijd daar!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's!
    Liefs en kus,
    oma X


  • 04 Juni 2012 - 10:24

    Anouk:

    @Wim: kamer wordt elke dag schoongemaakt, dus is écht luxe!

  • 04 Juni 2012 - 15:10

    Jori:

    Hey Noukie! Heel veel plezier daar de komende tijd, geniet ervan! Ik houd je blog in de gaten hoor.. Ziet er allemaal super uit! Ben benieuwd naar al je avonturen daar:) xxx je ex-roomie Jori

  • 04 Juni 2012 - 15:16

    Anouk:

    @Jori: Joooortje! Dank je wel! Lief dat je me volgt haha, leuk!! Keertje skypen maybe?! x

  • 04 Juni 2012 - 19:58

    Johan:

    Hey Anouk dat ziet er supergaaf uit. Hopelijk is je eerste dag goed bevallen. Ben blij om te lezen dat je muziek in je badkamer hebt, anders is het ook niet uit te houden ;-).
    Geniet ervan en succes....groetjes Johan

  • 04 Juni 2012 - 22:38

    Guus:

    Ziet er allemaal erg cool uit! Leuk om te lezen dat heel de familie je op de voet volgt, ik kan niet achterblijven! Enjoy morgen tijdens je 2e introductiedag!
    Dikke kus

  • 06 Juni 2012 - 19:32

    Jos & Karin:

    Hey Anouk.
    We wensen jou heel veel plezier in KL. We zullen je via deze site volgen. Leuk om je verhalen te lezen. Groetjes vanuit een zonovergoten Mallorca.
    Liefs Jos en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

6 maanden stage lopen in DoubleTree by Hilton hotel Kuala Lumpur - Front Office

Actief sinds 02 Juni 2012
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 17319

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 22 December 2012

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: