Mini-holiday in the sun: Langkawi! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu Mini-holiday in the sun: Langkawi! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

Mini-holiday in the sun: Langkawi!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

29 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve lezers,

Dan hier het langverwachte verhaal over het reisje waar ik zolang naar had uitgekeken: Langkawi! Donderdag 18 oktober zijn we vroeg vertrokken (lees half 7) vanuit het hotel met onze koffertjes op naar 4 dagen zon, zee en strand. Met de LRT zouden we naar KL Sentral gaan, om vervolgens vanuit daar de bus te nemen naar het vliegveld LCCT, waar de low cost carriers vandaan vliegen. Natuurlijk weer een lekkere timing, want net op het moment dat wij de LRT nodig hadden was er vertraging, dus uiteindelijk maar een taxi genomen om zeker weten op tijd te zijn, want die vlucht wilden we niet missen!

Aangekomen op het vliegveld ging het allemaal redelijk snel, we hadden namelijk al online ingecheckt. Het is geen Schiphol en dus wel altijd even zoeken waar je precies heen moet. En om terug te komen op dat het geen Schiphol/Nederland is werd nog even extra duidelijk gemaakt bij de bagage controle.. Flesje water? Geen probleem! Gewoon meenemen! Vloeistoffen? Ja joh, paar milliliter te veel kan best! Ongelooflijk haha. Een nieuwe ervaring erbij: vliegen met AirAsia, de Aziatische Ryan Air haha.

Na een vlucht van een uurtje en toen ik net eindelijk ik slaap was waren we er al! Eenmaal aangekomen bij het AB motel waar we een leuk huisje kregen als onderkomen voor de komende 3 nachten. En het beste was dat het maar 1 minuut van het strand af lag. Een kwestie van de straat oversteken en we waren er. Dat hebben we dus ook meteen gedaan natuurlijk de eerste dag, lekker liggen op het mooie schone witte strand en af en toe even afkoelen in de blauwe zee! Een super eerste dagje!

De volgende dag ging we Island Hoppen, een van de must-do’s. Met een boot gingen we naar verschillende eilandjes toe waar we dan voor ongeveer een uur bleven. Bij het eerste eiland hebben we lekker gezwommen en genoten van al het moois wat we zagen. Vervolgens naar het tweede eiland, waar we op de boot bleven. Hier vlogen allemaal arenden en andere roofvogels in de lucht. Echt niet normaal veel, en groot dat ze waren! Erg mooi om te zien. Ze doken op het brood af dat in het water werd gegooid. Daarna naar het laatste eilandje waar we via een Geoforest park naar de andere kant van het eiland zijn gelopen. Daar was een meer midden in het eiland met zoet water van wel 10 meter diep. Heel apart, maar dus weer een lekker plekje om te zwemmen en te zonnen! Aangezien het nog vroeg in de middag was zijn we gewoon weer lekker naar het strand gegaan toen we terug waren. We moesten natuurlijk aan ons kleurtje blijven werken! Helaas kwam er ineens wel een flinke tropische regenbui waardoor we met onze handdoekjes snel terug moesten rennen naar ons huisje. Daar hebben we lekker op onze veranda onder het afdakje naar de regen gekeken en gewacht totdat hij weer over was. Na ongeveer 15 minuten was het weer klaar en konden we weer terug naar ons plekje op het strand. ’s Avonds zijn we lekker gaan uiteten bij een Italiaans restaurantje, met een goed gevuld glas wijn. Ideale afsluiter van een lekker dagje!

De dag erna hebben we een scooter gehuurd. Jaja, we gingen de uitdaging aan om aan de andere kant van de weg te gaan rijden! Een mooie oranje ‘passion’ scooter was voor ons voor 24 uur. Geloof het of niet, we hebben er 45 Ringgit voor betaald, wat ongeveer 11 euro is. De verhuurders waren erg blij om te zien dat ik gewoon kon scooter rijden, aangezien ze ook vaak anders hebben meegemaakt (iemand die direct het huis achter naar binnen rijdt, is echt gebeurd). Met de scooter en een kaart zijn we naar de cable car gereden, wat ongeveer een half uurtje rijden moest zijn. De scooter hebben we even goed uitgetest, want hij kon flink gassen. Ik ga niet zeggen hoeveel, want volgens mij worden er dan een paar mensen thuis niet blij.. Het was in ieder geval wel even iets anders dan mijn scooter van 30km/u thuis! We waren er dan ook in minder dan een half uur, veilig en wel. Het is me dus gelukt, rijden aan de andere kant van de weg! Kan ik ook weer op mijn lijstje schrijven van must-do’s. En, we zijn in een keer goed gereden! Wat een wonder! Met de cable car zijn we naar boven gegaan. Net wintersport, maar dan een berg zonder sneeuw. Het was erg handig dat we maar met 2 personen waren, want we konden ineens ongeveer 50 mensen voorbij omdat er voor ons niemand met zijn 2e was, echt er nog 2 plaatsen over waren. Lucky us! Eenmaal boven hadden we echt een prachtig uitzicht over alle groene eilandjes en de blauwe zee. Natuurlijk de nodige foto’s gemaakt, want echt was echt een plaatje.

Nadat we even een ijsje hadden gehaald zijn we met de scooter naar de Seven Wells gereden, wat schijnbaar ook wel de moeite waard was. Een hele mooie waterval en wat hoger gelegen natuurlijke waterbronnen boven op een berg. Een van de locale mensen vertelde ons dat het ongeveer 10 minuten naar boven was lopen. Lange trappen en niet normale hitte maakten die 10 minuten, die uiteindelijk wel minimaal 20 bleken te zijn, niet aangenamer. De mensen hier hebben niet echt een goede indicatie van tijd en geven dus ook vaak de verkeerde informatie, helaas. Halverwege de trap konden we naar een waterval. Die was erg mooi om te zien, want hij kwam van erg hoog. Daarna verder omhoog naar de waterbronnen. Zo heel bijzonder was dit niet, behalve het mooie uitzicht. Dus, wij balen, en weer de lange trappen terug naar beneden. Het was zo warm, dat we er wel genoeg van hadden. Onderweg naar beneden kwamen we verschillende mensen tegen en we hadden erg de neiging om ze te vertellen dat het GEEN 10 minuten lopen was en ze dus nog flink een stuk te gaan hadden. Maar, uiteindelijk toch maar niet gedaan. Met de scooter zijn we weer terug gereden naar het motel. Die dag was het echt strak blauw de hele dag, dus we zijn snel gaan omkleden en richting strand gegaan. Tegen een uur of 6 zijn we weer op de scooter gegaan om een beetje rond te rijden en het eiland verder te verkennen. Zo zijn we lekker een ijsje gaan halen en met de scooter naar het strand gereden om hem daar op te eten. Echt het ultieme vakantie gevoel! 's Avonds zijn we naar een strandtent gegaan, Babylon. Het was een soort reggae tent wat me erg aan Jamaica deed denken. Lekker muziekje, matjes of boomstammetjes om op te zitten en lage houten tafeltjes met een kaarsje erop. Echt een super sfeertje! Daar hebben we een lekker koud biertje gedronken en een waterpijp gehuurd met watermeloen smaak. Echt op en top genieten!

De laatste dag zijn we nog even naar een winkelcentrum geweest om een beetje te winkelen en daarna nog even naar het strand. Rond een uur of 5 wat gaan eten en daarna weer richting vliegveld, “back to reality” naar Kuala Lumpur. Helaas hadden we een uur vertraging en waren we pas om half 3 ’s nachts terug in het hotel. Maar, het was het waard, want het was echt een super mini-vakantie die we nooit meer vergeten!

Vandaag nog precies 5 weken en 1 dag werken. Dus dat is nog iets meer dan een maand! Zo raar, ineens van 6 maanden naar nog maar 5 weken. Zoals sommige misschien al op Facebook hadden gezien hebben we onze tickets voor het reizen geboekt. We gaan naar Thailand! Op 5 december vliegen we eerst naar Bangkok. Vervolgens 8 december naar Krabi, waar we 2 dagen zijn. Vanuit daar nemen we een boot naar Koh Phi Phi. 12 december gaan we weer met de boot terug naar Krabi en nemen vanuit daar het vliegtuig weer terug naar Kuala Lumpur. En dan, de dag erna, stappen we in het vliegtuig terug naar huis! Nog even genieten hier en voor we het weten is dit hele avontuur afgelopen! Maaar, er zijn nog genoeg dingen om naar uit te kijken, want over precies een week is papa hier in Kuala Lumpur! Dan zie ik die ook weer eindelijk na 5 maanden! Leuk leuk leuk! Ik kan niet wachten om hem hier alles te laten zien! Ik heb dus nog genoeg dingen waar ik over kan schrijven de komende 5 weken..

Liefs,
Anouk

• 29 Oktober 2012 - 12:46

Daddy:

Hallo Lieverd,

Het is weer een fantastisch verhaal en nieuwe ervaringen met een scooter aan de linkerkant rijden dat lijkt mij echt een uitdaging. Je kunt nu al echt gaan aftellen na ruim zes maanden, op naar 13 december. Daar kijken wij ook naar uit.
    Ik mag dus ook gaan aftellen naar aanstaande zondag, want dan vertrek ik dankzij de sponsoring van mijn familie en vrienden, naar Kuala Lumpur. Jij zat dus met Geeske al sinds september in het complot en ik had dus helemaal niets in de gaten. Afgelopen zaterdag was ik dus kompleet overrompelt toen je tijdens ons feest via Skype dit kado namens de vrienden en familie aan mij bekend maakte. Ik mag nu samen met jou mijn verjaardag in Kuala Lumpur vieren en daar heb ik heel veel zin in.

IVHO XXX Daddy.

• 29 Oktober 2012 - 16:10

Inge:

Heej Anouk!

Leuk om weer een verslag van je te lezen! Gaaf hoor Langkawi. Ik heb hier mijn 30e verjaardag gevierd, ja dat is wel weer even geleden ;)
    Gek hoor, je kunt nu gaan aftellen. Weer bijna thuis. Heel veel plezier nog in KL!!
    Veel liefs uit Rhenen,
    Jan, Inge & Floris

• 03 November 2012 - 22:25

Oma:

Lieve Anouk,

Wat fijn weer om te lezen dat je zo'n leuke mini vakantie op Langkawi hebt gehad. Door je verslagen en foto's laat je ons meegenieten, echt geweldig!
    Nog vier weken werken, dan nog een korte vakantie er achteraan, waar je ook wel eg naar uit zal kijken, dan de reis terug naar het kille Hollandse klimaat. Je komt dan weer in een hele andere wereld..........
    Lieverd geniet er nog van.

Veel liefs en een dikke kus van,

oma XXXX

• 04 November 2012 - 19:49

Mama:

Lieve Nouks,

Weer een geweldig reisverslag! Prachtige foto's. Voor ons lijkt het zo een groot vakantie plezier, maar ik weet wel beter hoor! Tussen al die leuke uitstapjes wordt er heel hard gewerkt aan verslagen en presentaties. Je laatste HHoners assignment ziet er fantastisch uit, wat een werk moet dat geweest zijn! Ik ben onder de indruk, toppertje! Je doet het geweldig, ben echt super trots op je!!
    The count down has started!! Heerlijk dat je binnenkort weer naar huis komt!
    Nog een paar weekjes werken met nog hele leuke vooruitzichten!! Eerst lekker genieten van het weerzien met papa.

Tot ziens op skype!!
    Veel liefs en kusjes, mama xxx