Hello's and Goodbye's - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu Hello's and Goodbye's - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

Hello's and Goodbye's

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve lezers,

Na vandaag een leuke maar toch ook een beetje moeilijke dag is het weer tijd voor een verslag. De afgelopen tijd maar vooral dagen heb ik heel veel leuke dingen gedaan en aangezien het al bijna een maand geleden is dat ik iets heb geschreven, is er weer een leuk verslag uitgekomen!

Laat ik beginnen over waarvoor ik hier natuurlijk uiteindelijk zit: werken. Het gaat erg goed en ik weet steeds meer en daardoor ben ik ook een stuk onafhankelijker. Ik ga mijn eigen gang en heb zo ook mijn eigen verantwoordelijkheden, wat het wel erg leuk maakt. Zo heb ik ook mijn eerste “upsells” gedaan, super leuk!! Dat betekend dat ik dus een gast heb geupgrade naar een betere kamer, of een ontbijt heb kunnen ‘verkopen’ aan iemand die dit nog niet bij zijn reservering had. Hier in het hotel krijg je als je een upgrade doet een bepaald percentage van het bedrag dat de gasten dan extra moeten betalen, dus je verdiend er ook nog eens wat leuks mee! Een paar dagen geleden was het Hari Raya (suikerfeest), omdat de Ramadan weer over is nu. Alle versieringen zijn dus ook weer weggehaald, gelukkig, want die knipperlichtjes was ik nu wel een beetje zat! In de stad werd er vuurwerk afgestoken ’s avonds, en dat konden wij mooi bewonderen vanuit ons hotelkamer raam!

Ergens eind juli zijn we met collega’s gaan eten in een Malaysian Fine Dining restaurant “Bijan”. Dit was vanuit DoubleTree geregeld en dus voor iedereen van het hotel. Het eten was om eerlijk te zijn niet helemaal mijn ding, hele aparte smaken of geuren of HEEL pittig. De satéstokjes en toetjes waren wel heel lekker, dus de ervaring was het zeker waard!

Een andere ervaring die ik heb meegemaakt voor het eerst in Maleisie is naar de kapper! Ik weet het, klinkt als niets bijzonders, maar geloof het of niet, ik was serieus zenuwachtig! Mijn haar was zo lang dat ik het zat was dus moest ik wel gaan, maarja je weet maar nooit wat ze hier doen met lang blond haar als ze donker Aziatisch haar gewend zijn! Gelukkig is het allemaal goed gegaan en heb ik heerlijk genoten van onder andere een hoofdmassage, lekkere shampoos en het föhnen van mijn haar door wel 2 kappers. Er zijn flink wat centimeters af, maar het resultaat mag er zijn vind ik zelf! Ik kan de komende 3 maanden er weer tegenaan met mijn blonde lokken, hihi.

Omdat we hier niet heel veel bewegen met een lift als vervoermiddel naar werk en chocolade pasta als broodbeleg was het tijd om naar de sportschool te gaan! Iris en ik hebben nu beide en abonnement op de Elements Gym die hier 5 minuten vandaan is in G Tower. Echt een super mooie gym met alles erop en eraan: sauna, zwembad, fitness apparaten met tv en de fietsen zelfs een ingebouwde ventilator die frisse lucht blaast terwijl ik flink mijn best aan het doen ben en tot slot: heerlijke douches! Daar gaan we dus flink wat uurtjes sporten…. (is de bedoeling)!

19 Augustus is onze supervisor van school in Kuala Lumpur aangekomen. Die avond hebben Iris en ik samen met haar gegeten, was erg gezellig! De 21e hadden we een meeting met haar in ons hotel, ook met onze front office manager erbij om te kijken hoe het gaat en om nog even alles duidelijk te maken wat van ons verwacht word vanuit school gezien voor stage. Ook zei onze manager dat ze erg positief over ons is en dat we goed werk leveren tegen de lerares. We kregen namelijk niet echt hoogte van de manager wat ze van ons vond en hoe we ons werk deden, dus dat was wel even fijn om te horen!

De dag erna, waar ik zolang naar heb uitgekeken, was het zover: mama, Gerard, opa en oma zouden komen! Natuurlijk heb ik die ochtend en avond ervoor al dingen proberen te regelen zodat alles op en top zou zijn voor als ze zouden komen. Zo had ik al kamers uitgekozen met het mooiste uitzicht en hoge verdieping, wat ze graag wilde. Opa en Oma zouden ’s middags aankomen, dus voordat ze aankwamen ben ik nog naar de kamer gegaan om te kijken of alles goed was gedaan door de Housekeeping en heb ik een briefje op het bed neergelegd omdat ik nog moest werken in de tijd dat ze aankwamen. Nog een laatste belletje naar de Housekeeping om iets te plaatsen wat ze vergeten waren en de kamer was picobello! Ook voor mama en Gerard was ik na het sporten nog even snel naar de kamer gegaan om te kijken of alles goed was. Mama en Gerard kwamen om 11u aan en ik stond ze op te wachten bij de ingang. Een handje vanuit een auto zag ik zwaaiend voorbij komen, en ja hoor, daar waren ze! Ik was super blij om ze te zien en het voelde erg fijn om weer een knuffel te krijgen van mijn lieve mama die ik 3 maanden niet gezien had. Nadat ze de kamer hadden gezien heb ik ze een korte rondleiding door het hotel gegeven en zijn daarna lekker wat gaan drinken in de wijn bar, ook met Iris. De volgende dag hebben we de bustour gedaan die ik ook had gedaan om ze zo een beetje de stad te laten zien en de hoogtepunten, zoals China Town en National Palace. ’s Avonds hebben we lekker gegeten met zijn alle in Makan Kitchen, het restaurant hier in het hotel. Daarna weer gezellig een glaasje wijn in de bar, en om 12u was het mijn verjaardag!! Ik werd verrast door een lekkere fles champagne, cadeautjes, waaronder een ontzettend mooie ring van Guus die hij aan mama had meegegeven, kaartjes van thuis en een taartje van een collega van Foodstore die hij speciaal voor mij had achtergelaten, super leuk! De volgende dag op mijn verjaardag zijn we naar Melaka gegaan. Voordat we in het busje stapte werd ik nog verrast door een super mooie en lekkere taart van het Front Office team waarvan we allemaal nog een puntje hadden gegeten. Het was super mooi weer en erg leuk om te zien, omdat het van Nederlands is geweest vroeger toen ze van de Portugezen hadden gewonnen. Er was een Christelijk kerkje en ook een Stadhuys. Ook waren er grafstenen met Nederlands opschrift en zelfs een oude Graveyard met oude grote grafstenen die er al heel lang stonden. Verder hebben we verschillende tempels gezien en ook de straat van Melaka, waar onder andere ook de zee te zien was die ik een tijdje niet had gezien. Die avond hebben we ervoor gekozen om weer naar Makan Kitchen te gaan, omdat we toch wel redelijk laat thuis waren. Met zijn 4e hebben we weer lekker gegeten, en ik heb vooral genoten van het toetje, want ze hadden een witte chocolade fontein! Jammie!!!

De dag erna hebben we een beetje rustig aan gedaan en zijn we met zijn 4e naar de shoppingmalls geweest, want die moest ik ze natuurlijk ook even laten zien! Begin van de middag zijn we weer richting het hotel gegaan omdat we om 4u zouden worden opgehaald door onze tourguide omdat er een firefly tour op de planning stond voor die avond! Eerst zijn we langs Kuala Selangor gegaan onderweg, waar een vuurtoren staat en waar allemaal Silver Leaf aapjes leven. Een hele ervaring, voor mama vooral, die “kijken prima maar blijf van me af” het leukste vindt maar vervolgens een banaan uit haar tas tovert en dus de apen niet meer kon ontwijken! Mama riep Iris te hulp die geen idee had wat er gebeurde, maar ze had nog steeds de banaan in haar hand dus ik pakte snel de banaan en gooide hem weg. Was leuk, toch mama? Haha! Na deze spannende sensatie zijn we richting een eettentje gegaan waar we seafood gingen eten. De HACCP was ver te zoeken, maar het smaakte prima en we waren klaar om naar de vuurvliegjes te gaan! Een lekker stinkend zwemvest kregen we aan en we gingen op de boot. Varen over water waar je liever niet invalt omdat je zou denken dat er ieder moment een krokodil naar boven zou kunnen komen, dus ik was SUPER blij met mijn ontzettend naar zweet stinkend zwemvest… (not)! Eenmaal aangekomen bij de mango bomen, waar de vuurvliegjes in zitten, zagen we toen we dichterbij kwamen ineens allemaal kleine lichtjes flikkeren. Heel mooi en vooral apart om zo’n hele boom vol kleine lichtjes te zien. Het leek net kerstverlichting! Ook konden we soms een vuurvliegje uit de boom pakken en had je een klein vuurvliegje in je hand. Heel apart hoe zo’n kleine beestje zo’n lichtje kan produceren, we moeten nog steeds opzoeken hoe het kan! Al met al een aparte maar bijzondere ervaring. De terugweg was prima, vooral lekker gummy-nek achtig aangezien de stoelen geen hoofdsteunen hadden haha. Je kunt je vast inbeelden hoe dat eruit heeft gezien ;)

De 26e, laatste volle dag met mijn familie zijn we naar de Batu Caves gegaan. Ik was hier natuurlijk al geweest, maar ze wilden het graag zien en ik het natuurlijk helemaal niet erg om mee te gaan en ze dingen te laten zien. Met de LRT en trein zijn we er naar toe gegaan zonder problemen. Het was net zoals de vorige keer weer super mooi weer. Lekker, maar minder lekker toen we die lange trap omhoog moesten. Met een aantal tussenstops hebben we het gehaald. Ik was een soort personal tourguide en kon ze mooi alles laten zien, net als tijdens de bustour de eerste dag waar ik alles vertelde waar ik zoal kom en wat ik daar doe. Na de Batu Caves zijn we weer met de trein terug gegaan en uitgestapt bij KLCC, om zo opa en oma ook even het park te laten zien en lekker wat te lunchen bij Dome. Na de lunch zijn we terug gegaan naar het hotel en lekker allemaal even opgefrist. Om 7u had ik een tafel gereserveerd bij een restaurantje in Bangsar, een plaatsje aan de andere kant van het centrum waar de duurdere appartementen zijn te vinden en ook de buurt wat meer westers is. Bij “De Wip” hebben we heerlijk gegeten. Mijn biefstuk en toetje waren heeerlijk en ik heb er erg van genoten, zeker ook omdat het alweer het laatste diner samen was. Eenmaal terug gekomen in het hotel hebben we weer gezellig wat gedronken als afsluiter van de leuke dagen, waarbij ik toch wel een beetje een dubbel gevoel had.

De volgende dag, de dag van vertrek, ben ik gezellig met mama alleen naar het winkelcentrum in KLCC gegaan. Even lekker quality time samen! Alle mooie winkels kijken en natuurlijk ook even naar de Zara! Daarna een heerlijke Espreski gedronken (soort ijskoffie met caramel) bij Dome en toen was het tijd om weer terug te gaan. In de Executive Floor Lounge hebben we toen met z’n alle gezeten en nog wat gedronken. De laatste foto’s even op mijn laptop gezet, zodat ik die kan gebruiken voor dit reisverslag! Om 5u was het tijd om naar beneden te gaan, want ze zouden worden opgehaald door een busje die ze naar het vliegveld zou brengen. Ik keek er natuurlijk de hele dag al tegenop en vond het dan ook erg moeilijk om gedag te zeggen, want daar ben ik sowieso al niet goed in.. Maarja, ik moest er toch echt aan geloven. Geloof het of niet, maar op het moment dat we naar buiten liepen begon het te regenen!! Zo raar en lijkt haast alsof het zo moest zijn. “The sky was crying with me”, is wat een conciërge zei. Na een aantal dikke knuffels en kussen heb ik ze uitgezwaaid voor de ingang van het hotel. Toen ik terug naar binnen liep kwam net Iris aan lopen, wat was ik daar blij mee! Even iemand die me opving en waarvan ik ook een dikke knuffel kreeg was erg fijn en ik was haar dan ook erg dankbaar, nog steeds! Als afleiding hebben we lekker gesport en daarna filmpje gekeken. Op mijn bed lag nog een heel lief briefje met in de envelop super mooie oorbelletjes van mama, echt een verassing!

Helaas was mijn ‘mini’ vakantie van 4 dagen de volgende dag toch echt officieel afgelopen, want ik moest gewoon weer aan het werk. Gelukkig heb ik weer nieuwe leuke dingen om naar uit te kijken, want Iris en ik hebben tickets geboekt naar Langkawi! 18 tot 21 oktober gaan we erheen, dus 3 nachten 4 dagen lekker relaxen! Het is een mooi eilandje hier ongeveer een uurtje vliegen vandaan. Mooie stranden, tax free stuff en hopelijk zon is wat we daar gaan vinden. Verder is er donderdag een Annual Dinner hier in het hotel voor het personeel. Een groot diner en feest daarna staan die avond op de planning met als thema “angels & devils”. We moeten nog steeds een outfit vinden, maar gelukkig heb ik dankzij Gerard een winkeltje gevonden in China Town die engeltjes vleugels verkoopt! Dus daar moeten we deze week nog even naar terug. Ook moeten we een ‘performance’ doen met onze department, dus er wordt niet alleen gewerkt overdag, maar ook geoefend voor ons optreden. Echt profi ziet het er nog niet uit maar we gaan zien wat we er donderdag van bakken! Jullie horen later het resultaat wel.

Ik zit al bijna op de helft, dus dat betekend dat ik nog maar 3 maandjes hoef te werken! Heerlijk gevoel is dat! Dus ook voor jullie, er komen vast nog genoeg reisverslagen!

Veel liefs,
Anouk

  • 28 Augustus 2012 - 19:18

    ìngrid:

    Hey anouk.

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal mee gemaakt en doorgemaakt heb.
    wel jammer dat je vakantie dagen er weer op zaten. en leuk dat je toch je verjaardag heb kunnen vieren met je familie en collega's

    zo te lezen heb je al super veel bezocht en ervan genoten.
    nog maar 3 maandjes en dan zit je stage er weer op. nu denk je wel van hoop dat die 3 maandjes snel voorbij zijn maar als je eenmaal thuis weer bent verlang je toch weer terug naar dat landje.

    dus ik zou zeggen geniet nog maar van die 3 lange maandjes want voor dat je het weer zijn die zo om.
    en ik zou zeggen genieten jij en iris maar van jullie vakantie daagjes in oktober na Langkawi.!
    en het zal jullie goed doen..

    verder heel veel succes met je werkdagen nog die 3 maanden en tot snel maar weer.,

    groetjes Ingrid

  • 28 Augustus 2012 - 19:19

    Carmel:

    Leuk om alles weer te lezen!
    Kreeg echt tranen in mn ogen want ik zie jullie afscheid echt voor me!
    Snel weer skypen, mis je zussie!
    Dikke kus

  • 28 Augustus 2012 - 20:50

    Inge:

    Hee lieve Anouk!
    Wat leuk om te lezen weer. Wat heerlijk voor je dat je je verjaardag samen met Anja en Gerard en zijn ouders hebt kunnen vieren. Zo leuk dat je ze alles hebt kunnen laten zien! Wat gaaf dat je naar Langkawi gaat! Super mooi bounty eiland! Ik ben er ook geweest. Heb daar mijn 30e verjaardag gevierd. Dus reken maar uit hoe lang het geleden is :)

    liefs,
    Inge

  • 28 Augustus 2012 - 22:22

    Daddy:

    Hi lieverd

    Wat fijn voor je dat mama is geweest. Precies op de helft en ook nog eens een goede evaluatie. Samen met je vriendin / studiegenote Iris mag je dit allemaal meemaken, die je dan ook nog een schouder biedt als mama weer vertrekt of je weer beseft dat je Guus nog (maar) drie maandjes moet missen.
    Het zijn ervaringen die mijn kleine meid een jonge vrouw maken. Die jonge vrouw is dan mijn dochter Anouk. Hou je haaks en ik zie uit naar je over drie maanden.
    IHVO XXX

  • 29 Augustus 2012 - 00:06

    Geeske:

    Hoi lieve Anouk,
    Wat heerlijk om te lezen, dat je zo'n fijne tijd hebt gehad met mama, Gerard, opa en oma.
    Wat zal dit een bijzondere verjaardag voor je geweest zijn.
    En ik kan me zo goed voorstellen, dat je dan even veerdrietig bent, als ze weer weg gaan.
    Afscheid nemen is nooit leuk en zal ook nooit wenne.
    Maar....het goede nieuws is, dat je over 3 maanden alweer terug bent. En geloof mij, dit laatste deel gaat vast sneller, dan het afgelopen deel, want je bent nu al aardig gewend en zoals je zelf ook al zegt, ben je nu niet meer zo afhankelijk en weet je al aardig de weg. zowel in het hotel, maat ook erbuiten.
    Geniet van de komende tijd, meid, en ik hoop je snel weer te zie en spreken via skype.
    Veel liefs, Geeske

  • 07 September 2012 - 19:54

    Oma:

    Dag m'n lieve Anouk,,
    Ik heb je via een mail al laten weten dat ik je laatste blog weer geweldig vindt. Heb er echt weer van genoten en van de foto's met de familie. Echt super wat hebben jullie allemaal genoten en wat heb je ze veel laten zien. Ik kreeg ook wel een brok in m'n keel bij het lezen dat je zo verdrietig was toen mama en Gerard weer weg gingen. Wat lief van mama dat ze oorbelletjes op je kamer had gelegd, echt iets voor mama. Ze had er denk ik ook wel een lief briefje bij gedaan? De laatste maanden zullen vast snel gaan, volgende maand naar Langkawi, als je dan terug bent kun je de weken gaan aftellen. Wat leuk dat je ook al zo zelfstandig werkt, dan wordt het ook wel steeds leuker?
    Dag lieverd van mij, tot gauw via skype of mail,
    liefs en dikke kus van,
    oma xxxxx

  • 07 September 2012 - 19:54

    Oma:

    Dag m'n lieve Anouk,,
    Ik heb je via een mail al laten weten dat ik je laatste blog weer geweldig vindt. Heb er echt weer van genoten en van de foto's met de familie. Echt super wat hebben jullie allemaal genoten en wat heb je ze veel laten zien. Ik kreeg ook wel een brok in m'n keel bij het lezen dat je zo verdrietig was toen mama en Gerard weer weg gingen. Wat lief van mama dat ze oorbelletjes op je kamer had gelegd, echt iets voor mama. Ze had er denk ik ook wel een lief briefje bij gedaan? De laatste maanden zullen vast snel gaan, volgende maand naar Langkawi, als je dan terug bent kun je de weken gaan aftellen. Wat leuk dat je ook al zo zelfstandig werkt, dan wordt het ook wel steeds leuker?
    Dag lieverd van mij, tot gauw via skype of mail,
    liefs en dikke kus van,
    oma xxxxx

  • 07 September 2012 - 19:54

    Oma:

    Dag m'n lieve Anouk,,
    Ik heb je via een mail al laten weten dat ik je laatste blog weer geweldig vindt. Heb er echt weer van genoten en van de foto's met de familie. Echt super wat hebben jullie allemaal genoten en wat heb je ze veel laten zien. Ik kreeg ook wel een brok in m'n keel bij het lezen dat je zo verdrietig was toen mama en Gerard weer weg gingen. Wat lief van mama dat ze oorbelletjes op je kamer had gelegd, echt iets voor mama. Ze had er denk ik ook wel een lief briefje bij gedaan? De laatste maanden zullen vast snel gaan, volgende maand naar Langkawi, als je dan terug bent kun je de weken gaan aftellen. Wat leuk dat je ook al zo zelfstandig werkt, dan wordt het ook wel steeds leuker?
    Dag lieverd van mij, tot gauw via skype of mail,
    liefs en dikke kus van,
    oma xxxxx

  • 07 September 2012 - 20:00

    Oma:

    Lieve Anouk,
    Er ging iets mis, nu heb je mijn reactie drie keer gekregen, wat dus niet de bedoeling was...........
    Sorry hoor!
    Nogmaals liefs en dikke kus van,
    oma xxxxx

  • 18 September 2012 - 22:28

    Leon:

    Ha die Anouk,

    een van de goeie kanten van je mailbox opschonen is dat je belangrijke mails tegenkomt die je was vergeten! Ik kwam de link naar je weblog tegen en zo heb ik tenminste een verslag van het bezoek van je moeder en Gerard (+voorouders) kunnen lezen. Erg leuk om te lezen en ook het fotografisch materiaal vond ik zeer interessant (en o zo herkenbaar; wellicht is jouw hotelachtergrond hier mede debet aan maar de rijkdom aan eet&drink-foto's sluit aan op een goede 'De Nies' - traditie!). Mooi dat je ook nog wat van het land kan zien naast je werk en ik hoop dat je die kansen die nog komen, maximaal kan uitbuiten!

    Mocht je ze eerder spreken dan ik: doe de groeten aan je moeder en Gerard (en zeg die kwiebus dat-ie nog moet bellen voor een afspraak).

    Hou je haaks + geniet er van!, groet Leon.
    NB: ook grappig om al die reacties te zien: vooral al die oma's van jou zijn driftig bezig geweest.

  • 20 September 2012 - 15:03

    Mama:

    Lieve Nouks,

    Ik dacht dat ik al een berichtje had achtergelaten, maar er is blijkbaar iets mis gegaan! ( ben niet de enige!) We hebben heerlijke dagen gehad samen! Heel bijzonder om jou daar te zien, of dat je er al jaren woont! De rollen waren omgedraaid, wij liepen achter jou aan tijdens onze tripjes! Heerlijk dat je alle dagen vrij kon zijn! We zijn erg blij dat het allemaal zo goed gaat! De complimenten van de manager waren ook hartverwarmend!!Je mag trots zijn op jezelf, je doet het fantastisch, iedereen is vol lof. We hebben genoten van de gastvrijheid, het heerlijke eten en de aangename omgeving, al heb ik het niet zo op apen ( Iris nog bedankt voor de hulp hé!) Ook bijzonder om in KL je 19de verjaardag te vieren! Ik heb genoten van ons ochtendje samen!
    Je hebt alleen maar leuke dingen in het vooruitzicht, geniet er van want het is heel bijzonder dat je dit allemaal kan mee maken!Vergeet niet te smeren, haha! Hou van jou! Liefs en dikke kus , ook voor Iris!

    mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

6 maanden stage lopen in DoubleTree by Hilton hotel Kuala Lumpur - Front Office

Actief sinds 02 Juni 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 17359

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 22 December 2012

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: