Bioscoop, etentje en olifanten! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu Bioscoop, etentje en olifanten! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

Bioscoop, etentje en olifanten!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Petang! (Goedenavond)

Afgelopen weekend had ik gezellig 2 dagen vrij samen met Iris, dus tijd voor leuke uitstapjes! Ik merk zelf heel erg dat ik die dagen waardeer, want ik werk toch 9.5 uur per dag 5 dagen per week. Ook tijdens de dagen vrij heb je even het idee dat je hier niet werkt, maar gewoon op vakantie bent, en dat gevoel is wel erg lekker! Daarom proberen we ook altijd iets leuks te plannen wat we graag willen doen of zien tijdens deze vrije dagen om zo alles uit deze tijd hier te kunnen halen! Inmiddels zit ik hier na deze week al 2 maanden, nog maar 4 te gaan! Over 4 weken krijg ik al bezoek hier en ik kan niet wachten tot ze er zijn! Ook hebben Iris en ik het erg vaak over onze trip die we gaan maken na ons werk en de thuiskomst, want hoe leuk het hier ook is, dat is toch wel écht iets waar we beide naar uit kijken!

Vorige week heb ik gewerkt van 7 tot half 5 elke dag, dus vroeg opstaan! Helaas geen ladiesnight, uitstapjes 's avonds of uren kletsen in bed met Iris maar gewoon op tijd slapen om er op tijd uit te kunnen komen. Vrijdagavond was het dus eindelijk tijd voor wat leuks! Ik ben die avond samen met Iris en collega's naar de bioscoop gegaan naar de film The Dark Knight Rises. Omdat ik batman nog nooit had gezien, hebben Iris en ik die week batman 2 gekeken zodat ik een beetje een idee kreeg van een batman film. De film begon om 00:15 en duurde, wat we niet wisten, 3 uur!! Het was wel hele vette film en ook erg spannend. Gelukkig waren we de dag erna vrij en konden we dus lekker uitslapen aangezien we pas zo laat thuis waren van de film.

Zaterdag de 21e dus inderdaad uitgeslapen, en niet normaal lang ook. Beide hadden we "perongeluk" geen wekker gezet en schrokken we dus in de late middaguurtjes wakker. Best wel een keer lekker zo lang uitslapen na een hele week om 6u de wekker te hebben gehoord! En dat had ik ook wel even nodig! 's Avonds waren we door een collega uitgenodigd om bij haar te komen eten samen met nog een andere collega. Ze heet Pantea komt uit Iran maar woont hier in Kuala Lumpur omdat ze hier dus ook in het hotel werkt als Senior GSA. Met de taxi zijn we naar haar toegegaan. Ze woont in een mooi appartementencomplex in een leuk appartementje met een superrrrr zwembad wat je normaal bij hotels zou kunnen verwachten. Ze zei meteen dat we de volgende keer maar 's middags moesten komen zodat we lekker konden zwemmen! Enof we dat gaan doen! Ze had het erg gezellig gemaakt met kaarsjes en jazz muziek, waarvan ik veel nummers herkende van thuis bij mama. Even een momentje dat ik het toch wel weer erg mis! Ze had allerlei lekkers op tafel gezet, allemaal uit Iran natuurlijk. Nootjes, chocola, snoepjes die naar bloemen smaken noem maar op, alles liet ze ons proeven! Nadat ook onze andere collega was aangekomen gingen we aan tafel. Ze had echt heerlijk gekookt. Rijst, op een speciale Iraanse manier, heerlijke kip met saffron, salade en een soort celderij saus met kippe stukjes. De rijst, geloof het of niet, was HEERLIJK! Ik kon er van blijven eten!! Er zat een krokant laagje op en ze had het geloof ik met boter, olie en zout klaargemaakt. Echt om te smullen en veeeeel beter dan de rijst die ik tot nu toe heb gegeten, terwijl hij er zo simpel uit ziet! Het was erg gezellig en ze was erg blij dat we het eten zo lekker vonden. Na het avondeten kregen we een lekker kopje thee en liet ze ons een typisch Iraanse bruiloft zien op de youtube. Ook de andere collega, die uit China komt, liet een typische Chinese bruiloft zien. 3 verschillende culturen bij elkaar, en allemaal andere tradities. Ik als Nederlander voelde me wel een stuk minder interessant, aangezien wij niet zoveel speciale dingen hebben als het gaat om bruiloften of tradities. Ook vroeg ze over ons eten, en daar wist ik ook niet zo goed wat ik op moest antwoorden. Ik zei maar dat het vergeleken met haar eten niet veel bijzonders zou zijn, want eerlijk is eerlijk, een stampot is nou niet echt heel bijzonder en zeker niet speciaal van smaak vergeleken met het eten dat zij allemaal klaarmaken! Na een gezellge avond was het tijd om richting huis/hotel te gaan, want om 12uur hadden we met vriendinnen afgesproken om een drankje te gaan doen in de stad, nog ter gelegenheid van haar verjaardag. Onze andere collega was zo lief om ons af te zetten, dus dat scheelde weer een zoektocht naar een taxi in een plaats die we niet kennen. Eenmaal aangekomen bij het hotel stonden ze er al en zijn ze dus even mee naar binnen gegaan. Zo zagen hun ook waar wij nu wonen en werken. Als een speer moesten Iris en ik omkleden, en het is gelukt! Binnen 10 minuten stonden we klaar beneden. Als het moet, kan ik dus wel opschieten haha! In de stad was niet veel te beleven, ook omdat het nu Ramadan is hier en veel dus niet mogen drinken of eten en zeker geen alcohol. We waren dus redelijk optijd weer thuis.

Zondag was het tijd voor de olifanten! Om 9 uur zouden we worden opgehaald door een busje bij het hotel. Aangezien er iets mis was met de boeking, duurde het ietsje langer. Met z'n 4e (Britt, Claire, Iris en ik) hebben we ongeveer 1,5 uur gereden voordat we er waren. Onderweg zagen we veel bergen, bomen en planten en dus overal groen. Alsof we in een heel ander land waren, zo mooi allemaal en zoveel natuur! Wat slechter nieuws was, waarvan we op voorhand al hoopten dat het niet zo zou zijn, was dat er geen lunch voor ons was nu vanwege de Ramadan. Daardoor moesten we onderweg even ergens stoppen om wat dingen te kunnen halen. De eerste stop was Deerland, een park met herten, vogels en andere dieren. Hier heb ik ook mijn nieuwe vriend ontmoet: meneer Python. Natuurlijk ziet de foto er leuk uit, maar reken maar dat ik bang was en heb getwijfeld! Slangen zijn totaal niet mijn ding, maar ik vond dat ik dit moest doen aangezien ik niet vaak de kans krijg om zoiets om mijn nek te krijgen. Dus, knoop doorgehakt en ja hoor, daar was ie dan! Echt een heel raar gevoel, omdat dat hele lichaam gewoon beweegt en je het haast niet kan tegenhouden. Ik was wel trots op mezelf daarna, maar of ik het nog een keer zou doen, ik denk het niet! Na dit avontuur zijn we weer in ons privé busje gestapt en verder gereden richting de olifanten. Eenmaal aangekomen kregen we eerst een film te zien over olifanten in het wild. Daarna werden we naar de plek gebracht waar de olifanten waren. Zo apart om die dieren zo te zien! Van onze chauffeur/tourguide kregen we een tasje met bananen erin die we de olifanten konden geven. Met die slurf zijn ze echt handig en pakken ze dan ook gemakkelijk de banaan uit je hand. Ook pakken ze een stokje en krabben ze daarmee als ze jeuk hebben bij hun poten. Ideaal en super sliim! Na het voeren kregen we een korte show te zien van een aantal olifanten die zich voorstelde aan ons, ieder op zijn eigen manier. Daarna was het tijd om een ritje te maken op de olifant! Heel raar om op zo'n dier te gaan zitten, en het was ook wel even wennen want hun huid is erg ruw en er steken lange dunne haren uit, wat er ook wel schattig uitziet. Na het ritje was het tijd om met een olifant 'in bad' te gaan en dus in het water te gaan. Snel omkleden en hop het water in. Echt ontzettend leuk, want je zit gewoon ineens op een olifant in het water! Toen ik en Iris erop zaten, werden we door alle mensen om ons heen helemaal bespetterd met water. Daar ging mijn droge haar dus... Als enige ging de olifant bij ons daarna ook staan, geluk dus en extra leuke foto's haha! Nadat we genoeg foto's hadden gingen we douchen en omkleden in de omkleedruimtes, voor hoever je het een douche kon noemen haha. In ieder geval hadden we weer droge kleren aan en konden we terug rijden naar de grote stad. Dit keer wel met een ander busje en andere chauffeur. Hij vroeg of we lunch hadden gehad, maar dat hadden we dus niet. Hij maakte even een belletje en hoppa, het was geregeld, we kregen toch nog wat te eten! Super fijn dus, want we baalde er best wel van en voelde ons op het begin ook een beetje opgelicht door de andere chauffeur. Deze chauffeur, chinees, bracht ons ongeveer een half uurtje rijden van de olifanten vandaan naar een chinees tentje. Daar kregen we heerlijke gebakken rijst met varkensvlees en een lekker blikje cola. Uiteindelijk was dit veel beter, want om 11u lunchen nadat je net ontbeten hebt is niet echt nodig, en nu lekker rond 5uur wat eten was ideaal en hadden we ook allemaal wel zin in! Dus alles is toch nog goed gekomen! Nadat we onze buikjes gevuld hadden gingen we weer verder, richting grote gebouwen en minder groene omgeving. We werden weer netjes voor het hotel afgezet. Op de kamer aangekomen hebben we snel onze kleren naar de laundry service gestuurd en lekker opgefrist. Daarna hebben we weer lekker een filmpje gekeken vanuit bed en zijn na de film lekker gaan slapen. Een lekkere afsluiting van een super leuke dag dus! Ik zal deze ervaring ook niet snel vergeten, want het voelde echt alsof ik op vakantie was hier.

Voor iedereen die elke keer mijn verslagen trouw leest en er op reageert, bedankt voor jullie leuke reacties! Ik reageer er niet zo vaak op, maar ik wilde jullie wel even laten weten dat ik ze erg leuk vind om te ontvangen, dus vandaar even mijn waardering in dit verslagje. Ik ben benieuwd wat jullie van dit verslag en de foto's vinden, hij is eindelijk een keer iets korter haha!

Liefs,
Anouk

  • 24 Juli 2012 - 17:32

    Steenwijk 24-7-2012:

    Ik heb verslag met pleizier gelezen
    Je geniet er met volle teugen als ik hetzo lees,maar ik heb ook wel gelezen dat je hard moet
    werken en lange dagen maaakt.
    Wat het eten betreft, stampot boerenkool is ook wel lekker
    Anouk geniet de laatste maanden er nog van want je krijgt die kans die kans mischien wel nooit
    weer.

    Hartelijke groeten,
    Opaen Oma

  • 24 Juli 2012 - 20:53

    Inge:

    Hey lieve Anouk!
    Leuk om je verhalen weer te lezen. Ik krijg wel een beetje heimwee naar mijn "vliegtijd" als ik dit zo lees :(
    Goed dat je zoveel onderneemt! Wij zijn weer terug van Terschelling..... Het weer zat helaas niet mee.
    Werkse daar en geniet!
    Liefs,
    Inge

  • 25 Juli 2012 - 12:07

    Oma,:

    Dag m'n lieve Anouk,
    Wat weer een belevenissen, geweldig. Fijn te lezen dat je ondanks je lange werkdagen, je vrije dagen een vakantie gevoel geven. Geweldig wat je allemaal doet, maar doodeng een slang om je nek, je nieuwe vriend..... maar geen rivaal voor Guus zo te zien!?
    In bad met olifanten, wie maakt dat mee, wat een ervaringen. Geniet er van lieverd.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en foto's!
    Liefs en dikke kus van,
    oma XX

  • 25 Juli 2012 - 14:53

    Anouk Van Den Ing:

    @ Inge: Had je mijn vorige verslag ook gelezen? Want toen zat je geloof ik op Terschelling! Had je daarin genoemd haha ;) Ik had gehoord dat het niet zo'n lekker weer was, heel slecht zelfs, en dat jullie eerder zijn teruggekomen. Ontzettend balen! Had jullie graag een ticket hierheen aangeboden, genoeg warmte en zon!

  • 25 Juli 2012 - 18:03

    Geeske:


    Lieve Anouk,
    Wat weer een heerlijk verhaal om te lezen. Wat heb je weer leuke avonturen meegemaakt.
    En wat knap, dat je zo met een slag op de foto durft. Het lijkt ook net of hij je aankijkt (als een vriend?!). Ik weet niet of ik dat had gedurfd.
    En wat leuk om op zo op een olifant te zitten. Lijkt mij een hele leuke ervaring.
    Lieverd, blijf genieten en wees e bewust van dat dit wel een hele bijzondere tijd voor je is.
    Wij missen je wel, maar gunnen je dit zo!!!

    Dikke kus,
    Geeske

  • 05 Augustus 2012 - 12:02

    Reinie:

    ha lieve Anouk,

    nogmaals wat schrijf je een leuke, mooie verslagen... als ik lees lijkt het net of ik er zelf bij ben.
    die olifant met die lange haren op zijn rug! ;-) geweldig dat je dit kunt meemaken. fijn dat je een paar leuke vriendinnen bij je hebt.
    lijkt met super interessant om die verschillende culturen zo van dichtbij mee te maken!
    een lekker bordje dikke riest met gezingen (echt spakenburgs toetje) is ook erg lekker hoor! haha....
    ik kijk weer uit naar je volgende dagje vrij......
    geniet ervan toi toi! nog even en dan heb je bezoek ;-)
    dikke kruup, Reinie

  • 15 Augustus 2012 - 10:03

    Bart:

    Hoi, Anouk,

    Ik heb blijkbaar een andere definitie van "regelmatig" want ik lees je mail nu "pas".:-) Grappig wat je aangeeft van die verschillende culturen want ik kan me zomaar voorstellen dat je Iraanse en Chineese collega hun pagina op "waar-ben-je.ch of -ir (als ze naar Iran mailt) ook schrijft over de typische hollandse cultuur van erwtensoep en stamppot boerenkool. Echte zomer gerechten hebben we natuiurlijk niet dus met de (sub) tropische temperaturen die jullie daar hebben slaat dat echt als 'n tang op 'n varken (of Python.....) Wel erg stoer, by the way.
    Nog ruim 'n week en dan heb jij een feestje! Laat Anja en Gerard maar Bosche Bollen meenemen! Hollandser kun je 't niet krijgen en ik garandeer je dat ze de vingers opvreten!
    Ik ga morgen je vriendje ophalen op 't vliegveld. Dan zit 't er voor hem ook weer op. Was vorige week nog even op z'n kamer in Breda. Een beetje female touch mist ie daar wel :-) Want blijkbaar heeft ie nu erg weinig reden om op te ruimen.........sjeesus wat 'n bende. Maar goed, ik ben geen student meer......
    Succes met je lange dagen! Dikke zoen van ons allemaal!

    Noa, Malu, Karin, Bart, Mido en Basje

  • 09 Januari 2013 - 22:37

    Maurissen:

    Hallo! Ik ben Sophie en ik vind het heel fijn om jou reisverslagen te lezen. Mijn nederlands is spijtig genoeg niet heel goed. Ik studeer nu op Ecole hôtelière de Lausanne (Zwitserland) en moet een stage doen van 6 maanden vanaf februari. Ik ga dus ook heel toevallig naar de DoubleTree by Hilton. En ik was zo blij om al jou verhaaltjes te lezen. Zo kan ik me ook beter een idee maken van hoe het allemaal zal zijn, Het wordt mijn eerste keer in Azië!
    Studeer jij op Hotelschool of The Hague? Maya, mijn training manager zei mij dat ik mijn kamer zal delen met een meisje van jou school. Zou jij misschien weten wie dat zou kunnen zijn?
    Als je me nog wat tips zou kunnen geven zou het echt tof zijn,

    Lieve groetjes,

    Sophie

    p.s. Affiq neemt wel veel tijd om al die documenten op te sturen. Was dat bij jou ook ?

    xx

  • 10 Januari 2013 - 00:40

    Anouk:

    Hi Sophie,

    Grappig dat je mijn reisverslagen hebt gelezen! Snap dat als je er naartoe gaat binnenkort het fijn is om een idee te krijgen van hoe het daar is. Ik studeer international hotel management aan de NHTV in Breda. Er gaat inderdaad een meisje van mijn studie daar ook binnenkort heen, ze heet Roosje Nguyen. Ik wil je best wat tips ofzo geven maar via deze website is dat niet zo handig lijkt me..
    Het duurde bij mij ook lang ja, belangrijk is dat je er goed achteraan blijft zitten, dat is de enige manier!

    Succes met je stage!

    Groetjes,

    Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

6 maanden stage lopen in DoubleTree by Hilton hotel Kuala Lumpur - Front Office

Actief sinds 02 Juni 2012
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 17365

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 22 December 2012

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: