Stappen, Aquaria, Batu Caves en meer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu Stappen, Aquaria, Batu Caves en meer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

Stappen, Aquaria, Batu Caves en meer!

Door: anoukvandening

Blijf op de hoogte en volg Anouk

11 Juli 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Ik dacht dat het onderhand wel weer eens tijd was voor een verhaal. Ik zit er nu al meer dan een maand, ene kant lijkt het snel te gaan, maar soms toch ook weer niet. In ieder geval gaat het nog steeds goed hier en vermaak ik me prima met Iris als roommate, de andere vriendinnen en collega's die ons overal mee naartoe willen nemen! Ik waarschuw maar alvast voor dit verhaal, want het zal wel weer een lange worden, want ik heb weer veel meegemaakt wat ik met jullie wil delen, dus bereid je voor!

Allereerst, om terug te komen op mijn vorige verhaal waarin ik op vrijdag 22 juni met Britt sushi ging eten; het was heerlijk! We zijn eerst naar een Fish Spa gegaan, lekker onze voetjes voeren aan vissen! De visjes hier zijn wel een stuk groter dan die bij Dr Fish waar ik een keer ben geweest, dus het kietelde op het begin niet normaal. Met het afrekenen had ik kwam ik later achter ook nog eens teveel geld terug gekregen, dus dat was een mooi studentenuitje haha! Daarna zijn we als een speer naar de sushi tent gelopen, want we hadden ongelooflijk trek en zin in sushi! Het was echt een feestje toen we binnen kwamen, zo veel verschillende sushi en ook ander eten EN een chocolade fontein! We hebben voor onze begrippen hier redelijk duur gegeten, maar omgerekend in euro's was het ongeveer 16 euro voor all you can eat inclusief drinken! Eigenlijk dus helemaal niet duur en super lekker! Zal dus niet de laatste keer geweest zijn dat ik daar heb gegeten. Na het eten zijn we via het KLCC park terug gelopen. Daar zag ik toen 's avonds voor het eerst dat de fontein aan was, echt prachtig al die kleurtjes!

De dagen erna heb ik van zaterdag tot en met woensdag gewerkt van 9 tot half 7 als Guest Relations Officer. Tijdens een paar van die dagen kom je toch wel achter dingen die je echt gaan opvallen zoals:
- de mensen, vooral collega's, zeggen heel vaak 'la' achter dingen. Dat is echt iets van hier van de taal, en het heeft helemaal geen betekenis. Ik had al wel gehoord van iemand dat ze dat zeiden, maar nu viel het me echt op. Ze zeggen dus 'oke la', 'going for my break la'. Het slaat nergens op, maar het is wel grappig.
- Aircrews; ik moet hierbij echt aan mijn tante Inge denken (Inge, je herkent dit zelf vast nog wel van de KLM!) Elke dag komen hier in het hotel 2 Saudi Arabian Airline crews binnen en 1 Etihad Airway crew. Erg grappig al die stewardessen in hun leuke pakjes die keurig in een rijtje met hun koffertjes het hotel binnenkomen, en soms ook dezelfde die er al een keer zijn geweest. Zo kreeg ik namelijk op een dag ineens 'Hey, do you remember me?!' te horen toen een kapitein binnenkwam die ik al een keer eerder had gesproken. Erg leuk dat hij mij herkende, en ik kreeg een stevige handdruk van hem. Het is echt een lopende band, en dus een vast inkomen voor het hotel want ze komen écht elke dag binnen. Toen ik ze een keer weg zag gaan toen ik bij de ingang van het hotel stond zag ik dat de crewleden in een tourbus naar het vliegveld werden gebracht, en de captains in een dikke zwarte mercedes. Tja, verschil moet er zijn he?!

Die woensdag 27 juni, ben ik samen met Iris en Britt uitgeweest in de uitgaans straat van Kuala Lumpur: Changkat. Elke woensdagavond is het hier Lady's Night, en dat betekend gratis cocktails voor ladies! Errug aangenaam natuurlijk! In de eerste tent waar we naar binnen gingen, Werner's, konden we zelfs een gratis fotoshoot doen met visagie en al! Echt super leuk, en dat hebben we natuurlijk gedaan! De visagie had ik even overgeslagen, want ik had bij mezelf al de visagiste uitgehangen dus ik vond het wel prima. De foto's hebben we helaas nog niet, maar volgens mij zijn ze erg leuk! Zodra ik ze heb, zal ik ze op deze pagina zetten. We zijn in totaal die avond in ongeveer 7 bar's/clubs geweest, want we wilde naar zoveel mogelijk naar binnen. Bij elke hebben we een drankje genomen. Nee, niet alles opgedronken want dat zou niet goed gaan, maar gewoon 2 slokken en weer verder haha! We hebben die avond in de laatste club zelfs nog aan de Moet & Chandon gezeten dankzij 2 gasten die perse een drankje met ons wilde doen. Door mijn roze broek die ik die avond aan had waren we nogal opgevallen, 3 van die blondies! Toen het inmiddels tijd werd om richting huis te gaan, zijn we nog wel even wat gaan eten. Britt wilde graag wat frietjes, dus we zijn maar naar de McDo gegaan die 24/7 open is. Daar werd zelfs om 4u midden in de nacht, in de McDo, aan ons gevraagd door een Arabier of hij een foto van ons mocht maken. We hadden daar totaaaaal geen zin in omdat we ook moe waren, dus Britt zei: "No, nooo! We are not a freakin' monument!" Ik moest echt heel hard lachen, maar was haar erg dankbaar dat we niet op de foto werden gezet. Zo kon ze dus rustig verder eten en zijn we daarna braaf met de taxi naar het hotel gegaan.

De dag erna, donderdag 28 juni, hebben we maar uitgeslapen want we waren (niet volgens plan) rond 5uur thuis. Om 1uur hadden we afgesproken met Britt en Niko om naar de Batu Caves te gaan. We zijn met de monorail gegaan en waren er in ongeveer een half uur, ideaal! Het was echt een prachtige dag met strak blauwe lucht, en dus WARM! Niet normaal! Had ik die dag toch een strapless shirt aan moeten doen, want nu zag ik het al weer gebeuren dat ik mooie witte strepen op mijn schouders zou krijgen. De Batu Caves waren echt ontzettend mooi, en ook het grote gouden beeld ervoor was indrukwekkend. De caves zijn van kalksteen en schijnen al 400 jaar oud te zijn. De oorspronkelijke inwoners gebruikten de grotten tijdens jachtpartijen als verblijfplaats. Het gouden beeld wat voor het Hindoeisme staat, is 's werelds grootste murugan beeld. Op de trappen(272 treden!) en rond de caves liepen gewoon aapjes rond. Een collega had me gewaarschuwd dat ik geen plastic moest meenemen, aangezien ze daarop afkomen. En ja hoor, nog geen minuut later zie ik iets omhoog verder de trap op een vrouw met een plastic tasje wegrennen voor de apen die haar natuurlijk doodleuk achterna gingen vanwege het geluid van het tasje waar ze dachten dat eten in zat. Ik was dus heel erg blij dat ik geen plastic bij me had, want aapjes zijn leuk, zolang ze 2 meter van me vandaan blijven haha! Nadat we de nodige foto's gemaakt hadden en het wel gezien hadden, zijn we terug gegaan naar KL City en naar Times Square gegaan, een heeeeele grote shoppingmall en dus weer een paradijs voor mij als shopaholic. In het winkelcentrum zit zelfs een Theme Park met achtbaan en al! Super gaaf! We zijn er die dag alleen niet in gegaan, aangezien het al aardig laat was en we met Claire hadden afgesproken in Pavilion om daar wat te gaan eten. Een ander meisje van onze school, waar ik in 2 projectgroepen mee heb gezeten was die dag aangekomen in KL. Ze wilde graag met ons meeten, dus hebben we op haar gewacht en zijn vervolgens wat gaan eten met z'n 5e bij een Duits tentje 'Over Time'. Het was erg lekker en ook gezellig, dus een goede afsluiter van een leuke dag! Iris en ik zijn daarna naar het hotel terug gelopen. Jaja, je leest het goed; GELOPEN! Het was een stukkie, maar we hebben het overleefd en waren dan ook erg trots op ons zelf.

Zaterdag, weer werken! En niet om 9u, maar om 7u beginnen! Dat was wel even wennen zo vroeg opstaan, maar die dag ging wel snel voorbij doordat je zo vroeg begint. Die dag waren er 2x Nederlanders in het hotel, wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Erg leuk, want ik kon dus gewoon mooi een praatje maken in het Nederlands! De eerste waar ik tegen begon te praten in het Engels zeiden 'Are you Dutch?', en vervolgens kwam ik er dus achter dat ik gewoon in het Nederlands verder kon praten, erg grappig. 's Avonds hadden we een afscheidsfeestje in de stad, weer in Changkat in een Irish Pub van 2 collega's die weggingen. Het was erg gezellig en er waren lekkere hapjes en drank, sterrrrke drank! Ik deed dus mooi rustig aan, want die collega's bleven maar bijschenken haha! Met de taxi zijn we weer terug gegaan naar het hotel en voor 15 RM hadden we een mooie deal met een taxichauffeur die dat zelf voorstelde, want het is zelfs midden in de nacht nog drama op de weg in KL en vaak zijn de prijzen dus dan hoger. Onderweg kwam hij er toch wel achter dat dat eigenlijk voor hem niet zo'n slimme deal was, want hij begon allemaal te zeuren over de drukte en afstand en wilde er 20 RM van maken, maar mooi niet dus dat ik hem meer ging betalen dan afgesproken! Aangekomen bij het hotel had ik al braaf 15 RM klaar liggen in mijn hand en vervolgens aan hem gegeven. Natuurlijk kregen we commentaar, want hij was het er niet mee eens, maar afgesproken is afgesproken dus we negeerde hem en zijn mooi naar binnen gelopen.

Na een vrije zondag moest ik maandag weer aan de bak. Die dag kwamen er weer Nederlanders het hotel binnen want ik kon het zien aan hun paspoorten tijdens inchecken. Ik ben dan natuurlijk iemand die er mooi op af stapt en een praatje gaat maken. Zo kwam ik erachter dat ze uit Raamsdonkveer kwamen en hier al een keer eerder in het hotel zijn geweest. Ook kende ze mijn school, en geloof het of niet, die man heeft gewoon een keer gegeten in het restaurant bij mijn school, Sibelicious! Wat een toeval!! Zo kom je dus nog eens ergens achter met die praatjes :)

Afgelopen zondag zijn Iris en ik naar het Aquaria gegaan. Enorm veel dieren gezien, niet alleen vissen, maar ook reptielen en hele bijzondere dieren die ik nog nooit eerder had gezien. Zelfs ook zeesterren vastgehouden! Er was ook een tunnel met om je heen overal water en dieren, dat was erg leuk! We hebben lekker op ons gemak alles bekeken en toen we het wel hadden gezien en bij de uitgang waren, zijn we lekker Mexicaans gaan eten in KLCC Suria, de shoppingmall. Daarna zijn we heerlijk rustig in het park bij de fontein gaan zitten en hebben we naar 2 shows gekeken, dit keer weer andere dan degene die ik al een keer op Facebook had gezet. Tussen de 2 shows zijn we lekker naar de Starbucks gegaan om een lekkere frappucino caramel te halen. Rond half 10 zijn we terug naar het hotel gegaan met de metro en hebben die avond weer een leuke film gekeken vanuit bed.

Dan wat algemene dingen waarvan ik niet precies meer weet wanneer het was gebeurd:
Zoals sommige misschien al op Facebook hadden gelezen heb ik ook vorige week een pakketje vanuit Nederland ontvangen van mama met thee, boullion en paar vitamineoploszakjes en een lief kaartje. Ik was er zo blij mee toen hij eindelijk aankwam en iemand van concierge mij riep omdat er post voor mij was! Het is natuurlijk altijd afwachten of zoiets aankomt van ongeveer de andere kant van de wereld, maaar het is er hoor! Dus, als je iets wilt sturen (hint hint), het komt waarschijnlijk gewoon aan haha! Verder moeten de namen van de crewleden elke dag in het systeem worden geupdate, en zo kom je dus de raarste namen tegen af en toe. Toen ik een dag bezig was met een namenlijst van Saudi, kwam ik de volgende namen tegen waarvan ik echt mijn lach niet kon inhouden:
Abogado Honey Lemon (eten?), Buensuceso (goedsucces in het spaans?) en Topliss (wat lijkt op.... juist haha). Ook ben ik tijdens de dagen dat ik als Guest Relations Officer aan het werk was al een aantal keer voor de manager aan gezien. Ik loop rond en praat met mensen over hun ervaringen en om informatie te krijgen over eventuele verbeteringen, maar ook om een relatie op te bouwen en ze een gevoel van welkom te geven. Ik heb een zwart pak aan, gewoon mijn eigen en de rest van de werknemers hebben hetzelfde pak aan wat het uniform van het hotel is. Dan ben ik natuurlijk ook nog eens van andere afkomst, en dat zijn veel managers hier in het hotel. Toch wel grappig als ik dan vertel dat ik een stagaire ben, want dan zijn ze op de een of andere manier heel verbaast. Soms leuk, maar soms als ik het niet vertel krijg ik een lading met dingen over me heen waarvan ze dan denken, omdat ik de manager zou zijn, het wel even kan oplossen voor ze. Helaas is dat dus niet het geval haha, en moet ik ze teleurstellen. Over het praten met mensen gesproken, het valt me echt op dat er zoveel verschillende meningen zijn over het hotel. De ene vind het niks, de ander die op doorreis is vind het het beste hotel waar hij is geweest. Vreemd, maar ik denk dat elk hotel dat wel heeft. Je kunt immers niet aan iedereen zijn wensen voldoen toch? Ik heb mezelf wel op Tripadvisor gespot! Ja ja, ik sta in een comment van een gast! Mijn naam is niet letterlijk genoemd, maar aangezien ik heel zijn verhaal heb aangehoord toen ik naar hem toe ging tijdens uitchecken, kan het bijna niet anders zijn dat ik dat ben geweest! Gelukkig is dat stukje positief, ten opzichte van de rest wat wat minder is, dus daar ben ik er blij om dat ik die laatste indruk toch een beetje heb kunnen rechtzetten. Heb het bewijs zelfs in mijn notitieboekje staan, want ik moest natuurlijk de klacht in het systeem zetten daarna. En nu is het aan de desbetreffende afdeling om zichzelf te verbeteren door middel van mijn notitie!

Dan nog iets waar ik vorige week achter ben gekomen! Mama en Gerard komen naar KL!!!!! Ze wilden sowieso heel graag hierheen komen, maarja, het is niet iets wat je zomaar even doet natuurlijk. MAAR ZE KOMEN, 22 augustus! Met mijn verjaardag dus ook! Ik had een collega gevraagd of je reserveringen kon zien die in de toekomst liggen, want eerst zei iemand dat je alleen van de dag zelf en erna kon zien, maar dat was dus grote onzin! Dus toen ik de naam intypte, zag ik daar de reservering! Super leuk! Alleen, tot mijn verbazing zag ik 2x DE NIES staan, dus 2 kamers. Wie o wie komt er mee? Daar ging ik natuurlijk even achteraan, en Gerard vertelde me dat als verassing zijn ouders ook meekomen! Hartstikke leuk! Het moest een verassing zijn, maarja dat gaat een beetje moeilijk als ik de reserveringen kan zien haha. Ik ga proberen om de mooiste kamers te regelen natuurlijk!

Deze week heb ik voor het eerste hele week afternoon shift, dus van half 2 tot 11 uur. Ik moet zeggen dat deze shift wel langer lijkt te duren voor mijn gevoel, dus ik sta, ja echt waar, liever vroeg op! Heb zelfs al een paar keer gehad dat toen ik kon uitslapen, ik rond dezelfde tijd wakker werd als ik moest werken, beetje jammer.. Ik ga ook een deze dagen wisselen met Iris van positie, en dus inchecken en uitchecken leren. Erg benieuwd hoe dat gaat. We hebben vorige week wel de inlogcodes voor het systeem gehad, dus nu kunnen we zelf inloggen. Het is vandaag alweer woensdag, dus nog 2 dagen werken want ik ben zaterdag en zondag weer lekker vrij! Er staat nog niks op de planning, maar we gaan zeker weer iets leuks doen!

Veel liefs,
Anouk

  • 11 Juli 2012 - 06:27

    Roommate:

    Leuk verhaal nouk! xx

  • 12 Juli 2012 - 10:24

    Geeske:

    Wat weer een heerlijke verhalen. Ik ben weer helemaal op de hoogte. En wat heb je al veel gezien van de omgeving. Het is daar prachtig!!
    Wat geweldig dat mama en Gerard komen. En dan ook nog met je verjaardag. Echt iets om naar uit te kijken!!

  • 12 Juli 2012 - 13:55

    Justin En Milan:

    Hoi Anouk,
    Leuk wat je allemaal beleefd, een mooi verslag.
    Groetjes en kus,
    Justin en Milan xxx

  • 13 Juli 2012 - 17:53

    Omi:

    Dit is een testje groetjes

  • 15 Juli 2012 - 15:44

    Mama:

    Lieve Nouks, weer een heerlijk verhaal! Fijn dat we net weer even konden skypen, dat maakt veel goed! De Batu Caves lijken me edht geweldig! We zijn nu nog de weken en straks de dagen aan het aftellen om je weer " live" te zien en te omhelsen . Heel veel liefs en dikke kus, hou van jou! Mama

  • 15 Juli 2012 - 19:00

    Daddy:

    Hallo lieverd,

    Je ziet Omi heeft een testje gestuurd en op Skype ook al een berichtje. Het is wat met die digioma's. Ze komen goed mee en mopperen als internet het niet doet want dan kan ze in een keer een heleboel niet meer. :-)
    Vandaag heb ik je via Skype misgelopen ik denk dat we een misverstandje hadden over local time.
    Dat was dus erg jammer, maar we hebben spoedig weer contact.
    Morgen gaat Kirsten ook op vakantie dus dat wordt dan Skypen met Oost en Zuid. Geniet er lekker van je tijd daar en ik hoop dat je veel opsteekt van je stage. Tot Skypes en dan praten we weer even bij

  • 18 Juli 2012 - 13:52

    Oma,:

    Dag m'n lieve Anouk,
    Met veel plezier je geweldig mooi verslag gelezen. Wat zie en beleef je toch veel, wel heel bijzonder allemaal. Ook dat wij je zo kunnen volgen en meegenieten van je stage uitstapjes en foto's.
    Je schrijft het ook allemaal zo leuk, alsof je het zit te vertellen!
    Een goede "hint" van dat pakje van mama, heb inmiddels je adres, dus wie weet?
    Ik zal je adres doorgeven voor het goede doel.....
    Succes met je stage, super wat je allemaal al doet. Wel leuk dat je mensen uit alle werelddelen ontvangt. Over een paar weken ook een viertal bekende Nederlanders voor je. Daar kijk je wel met veel plezier naar uit, denk ik?
    Dag lieverd, ik denk aan je,
    liefs en dikke kus van oma, X



  • 25 Juli 2012 - 15:43

    Anouk Van Den Ing:

    Zoals beloofd, staan hier bij dit verslag nu de foto's van de fotoshoot die we op de Ladiesnight avond hebben gedaan bij Werner's in Changkat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

6 maanden stage lopen in DoubleTree by Hilton hotel Kuala Lumpur - Front Office

Actief sinds 02 Juni 2012
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 17366

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 22 December 2012

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: