"Where are you from?" - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu "Where are you from?" - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Ing - WaarBenJij.nu

"Where are you from?"

Door: anoukvandening

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Weer een nieuw reisverslagje vanuit Kuala Lumpur! Ik zit er nu al bijna 3 weken, volgende week al 1 maand! Alles gaat nog steeds goed gelukkig!

Maandag 11 juni (vorige week maandag) ben ik begonnen met onQ testen op de computer, een soort e-learning online over het bedrijf en de computersystemen voor de receptie die ze gebruiken. Er was ons verteld dat het erg lange toetsten waren en dat sommige er wel 4 dagen over deden om het af te krijgen! Daar keek ik dus wel even tegenop, 4 dagen lang alleen maar naar een beeldscherm staren! Die dag hebben we ook Mr Harmand ontmoet, de director of operations die terug was van vakantie. Hij was degene die ons had gevraagd te komen en ook dus degene die bijna alles wist. Tijdens het gesprek kregen we alle afspraken te horen en kwam er dus wel veel duidelijkheid over wat wel en niet de bedoeling was, ook aangezien wij in het hotel 'wonen'. Verder kregen we te horen dat wij 2 opdrachten moeten maken voor het hotel in plaats van 1, wel wat minder dus, want van school hoeven we er maar 1 maar hij wil er dus 2, de bastard!

Dinsdag 12 juni ben ik weer verder gegaan met de online toetsen waar we maandag mee begonnen waren. We zaten bij Careline de toetsen te maken, dus dat was wel erg gezellig. Die vrouwtjes kletsen er wat af, niet normaal! Leuke afleiding dus tussen die toetsen door.. Toen het tijd was om te gaan lunchen sprong in bijna een gat in de lucht toen ik de kantine binnenkwam: SPAGHETTI EN FRIET ALS LUNCH!!! Ik was zo blij toen ik dat lekkere eten zag, eindelijk een keertje geen rijst! YES! Het was genieten, en zelfs Iris die normaal niet zo'n fan is van spaghetti zat te smullen! Dat zegt genoeg lijkt me haha! Voor het avondeten was er nog spaghetti over, dus ik nam gewoon nog een keer lekker spaghetti! Maakte me niks uit, ik was weer zo blij als een klein kind! Na de heeerlijke maaltijd zijn Iris en ik even naar het MyNews winkeltje gegaan wat in The Intermark zit, 2 verdiepingen naar beneden. Omdat de dag zo lang duurde vandaag maar we helemaal blij waren met de lunch en avondeten, vonden we dat er ook een goed dessert bij hoorde. Enof we die hadden gevonden! Een lekkere grote magnum voor 3.90 RM (wat minder dat 1 euro is!!!) is het geworden. Een stuk goedkoper dan in Nederland dus waar je bijna 3 euro betaald voor zo'n grote magnum. Dat was zeker genieten op onze hotelkamer!

Woensdag hadden we eindelijk onze onQ trainingen afgerond en mochten we de certificaten uitprinten. Alles gehaald en dus weer een stukje kennis erbij over het hotel! Verder was die dag niet zo bijzonder, maar omdat DoubleTree een nieuw logo heeft, hadden we in the back office geholpen de laatste oude logo's te verwijderen en vervangen door nieuwe. Toen het tijd was om te gaan avondeten hadden we beide geen zin om naar Treehouse te gaan, dus besloten we om naar de Subway te gaan. Ik weet het, een broodje Subway is niet echt avondeten, maar wel erg lekker en goed vullend! Eenmaal aangekomen op de hotelkamer ging ik op mijn Ipad opzoek naar een training/workout app, omdat ik en Iris graag willen sporten, maar we helaas in het hotel niet gebruik mogen maken van de fitness ruimte (wat begrijpelijk is). Toen ik een app had gevonden, gingen we hem maar meteen even uitproberen. 123 WORKOUT TIME! Als een stel gekken stonden we in onze hotelkamer de bewegen. Het is maar goed dat niemand ons kan zien, en dat de vloeren niet van houd zijn.. Op de grond, step ups, crunsh.. noem maar op! Toen hij was afgelopen was ik kapot, een lange werkdag en daarna een workout was niet echt een goede combi, maar opzich toch wel een goed gevoel dat je even wat oefeningen deed! Dat gaan we dus vanaf nu ELKE OCHTEND 15min doen! Haha nee grapje, maar we willen het wel vaker gaan doen, zodat we niet als bolletjes rijst terugkomen na 6 maanden! Thank you Ipad!

De dag erna moesten we er om 8uur zijn, omdat de Front Office manager een gesprek met ons wilde hebben over de functies en de bijbehorende taken en verantwoordelijkheden. We kregen beide een formulier, een over Front Office en een over Guest Relations Officer. Het franse meisje, Julie, is hier al 2 maanden GRO, dus we hebben een aantal uurtjes met haar meegelopen. Vandaag was het CARE-day, waar ik volgens mij al een keer iets over had verteld. De lunch was dus een groot feest! The Treehouse was helemaal versierd en hing vol met onze knutselwerkjes waar we zo hard aan hadden gewerkt. De Revenue Management Assistant, die ons had zien knutselen, gaf ons complimenten over de decoratie. Toch nog een beetje waardering voor je werk dus! Ook het eten was heerlijk, ze hadden allemaal kleine cupcakes met het DoubleTree logo erop EN, ze hadden ijs! LEKKER! Na de lunch kregen we nieuwe onQ trainingen, dit keer over HHonors, het loyalty program voor gasten die regelmatig Hilton hotels bezoeken. Aangezien wij ons vooral bezig gaan houden met deze gasten en die checkin/out desk, is het niet meer dan logisch dat we hier ook testen over moesten doen. Na onze werkdag zijn we opzoek gegaan naar pantysokjes bij de drogisterij hier, Guardian. Op de gok hebben we een kleur gekozen. Ook wilde ik wat reinigingsdoekjes kopen voor mijn gezicht, aangezien ze op waren. Toen ik ze dacht gevonden te hebben en ik voor de zekerheid vroeg of dit de goede waren aan een winkelmedewerkster, kreeg ik te horen 'uhhh no, these are for your uh, uh, (met gebaren) feminine uhh...' Ik wist meteen wat ze bedoelde, en had dus totaal de verkeerde doekjes gepakt! Handig! Iris lachte me natuurlijk hard uit. Tja, het was gewoon moeilijk te vinden zonder beschrijving erop en wel precies dezelfde verpakking te hebben als normale gezichtsdoekjes! Ik had ze maar snel terug gelegd en ging de rest afrekenen...

Zaterdag 16 juni was weer onze eerste vrije dag van de 2. We besloten om weer de hop on hop off bus te nemen, en op andere plekken uit te stappen. Als eerste zijn we uitgestapt bij Central Market, een soort hal met allemaal kleine stentjes, erg leuk! De volgende stop was Little India, wat dus ook letterlijk 'klein india' was. Allemaal bloemen op het wegdek, kleine gekleurde boogjes en overal lekkere Bollywood muziek. Er liepen ook eigenlijk alleen maar Indiase mensen rond, die er prachtig uitzagen met die gekleurde doeken! Heel leuk om te zien, maar niet iets om uren rond te lopen. Na een half uur hadden we het namelijk allemaal eigenlijk wel gezien, en gingen we weer naar de bushalte. We moesten best een tijdje wachten, want dit is geen Nederland waar alle bussen vrijwel altijd op tijd komen.. Toen de bus er eindelijk was, hadden we afgesproken om nog naar Merdeka Square te gaan; ook wel "Independence square" genoemd. Hier is voor het eerst de Maleisiese vlag opgehesen aan (een van) de hoogste vlaggenmasten van de wereld. Het was een groot plein met een mooi gebouw ernaast. We liepen een beetje rond over het plein, totdat er ineens een vrouw in onze richting kwam gelopen en toen ze dichtbij was, ineens een foto van mij maakte?! Ik keek er heel raar aan, want ik vond het ontzettend raar! Ik snap dat mensen hier niet vaak blanke meisjes zien met blond haar en lang, maar toch vond ik het een beetje vreemd. Na deze vreemde actie en een verbaasde blik die ik de vrouw met haar playboybunny Iphone hoesje gaf zijn we richting een klein kerkje gelopen die bij het plein zat. We zijn hier naar binnen gegaan en zagen dat zelfs Queen Elizabeth dit kerkje bezocht had. Het was een super simpel kerkje, maar wel heel schattig. Met de bus zijn we vervolgens weer naar de stop gegaan waar we ook waren opgestapt. Hier hadden we nog even bij een supermarktje waar we langs liepen wat frisdrank gehaald, omdat we allebei een beetje slap waren van het warme weer en alleen maar water drinken. Met een blikje frisdrank in de hand zijn we teruggelopen naar het hotel en hebben ons klaargemaakt voor een avondje stappen met Britt en Claire, 2 vriendinnetjes die hier ook zitten van onze school. Claire was jarig om 12u 's nachts, dus dat moesten wel even vieren! Het nachtleven in Kuala Lumpur is ook zeker leuk, en het was dus een geslaagd avondje!

Die zondag hebben we lekker uitgeslapen. We hadden met Britt afgesproken om lekker aan het zwembad bij Sara (fasttrack student van NHTV) te gaan relaxen. We hebben lekker bijgekletst over van alles en ook nog veel gelachen om de avond ervoor. Tegen etenstijd aan zijn we lekker naar de McDonalds gegaan (ik weet het, ongezond, maar heel goedkoop!). Hier hebben we lekker ons maagje gevuld met lekkere frietjes, een McChicken en cola voor maar 3 euro! Ook veel goedkoper dan in Nederland, dus er zit wel een klein voordeel aan dat het ongezonde een beetje minder erg maakt haha. Omdat onze boodschapjes weer bijna opwaren, hebben we voordat we terug naar hotel gingen weer even nieuwe inkopen gedaan bij de supermarkt in het Pavilion. Nieuwe emmer yogurt, cruesli EN een nieuwe uitvinding: NOODLES! Aangezien we een waterkoker op onze kamer hebben en niet altijd zin hebben in de rijst, hebben we van die bakjes met noodles erin gekocht. Ideaal om te eten op de kamer: simpel, goedvullend, goedkoop (ongeveer 0.50 cent!) en lekker! Omdat we vrij vroeg hadden gegeten en de Mac dus meer lunch was dan avondeten, hebben we nog een lekker bakje noodles gegeten en lekker vanuit bed leuke programma's gekeken.

Afgelopen maandag, 18 juni, was de eerste echte werkdag. Ik begon als Guest Relations Officer en was een soort van 'buddy' van Julie, die me alles zou uitleggen en een beetje zou begeleiden. Iris begon in de Front Office bij Aisah en na 2 weken ruilen we van positie. Ik begon om 11 uur en moest tot 20.30u werken en dinsdag en woensdag ook. Donderdag en vrijdag zijn deze week mijn vrije dagen, helaas niet samen met Iris. Het ging best wel goed, ik moest even de stap nemen om naar mensen toe te gaan, maar toen ik het eenmaal een paar keer had gedaan ging het prima! Om de mensen een verwelkomend gevoel te geven en een soort relatie op te bouwen, stel ik tijden check in vragen zoals hoe de vlucht was, waar ze vandaan komen en of ze hier voor business of vrije tijd zijn. De rest van het gesprek loopt dan meestal vanzelf wel. Als gasten uitchecken, vraag ik of alles naar wens was en ik wens ze een fijne vlucht/reis terug. Hierdoor kan ik erachter komen of er eventueel klachten zijn. Zo ja, dan moet ik ze invoeren in een systeem zodat we hier iets aan kunnen doen. Het enige probleempje nu nog is dat ik nog niet alles over het hotel en de omgeving weet, dus ik kan nog niet alle vragen beantwoorden die gasten soms hebben. Gelukkig begint dat ook steeds meer te komen, en anders als ik iets niet weet kan ik altijd naar concierge gaan en hun de gasten verder laten helpen. De koekjes van DoubleTree doen mensen echt verassen heb ik gemerkt. Het is echt iets bijzonders en daarom erg leuk om te mogen geven! De titel van dit reisverslag heb ik niet voor niets gekozen, want tijdens die 3 dagen dat ik nu GRO was heb ik deze vraag wel 4 keer per dag gehoord van gasten als ik een gesprek met ze aan het voeren was. Ze zijn erg benieuwd wat ik hier precies doe, zo ver weg van huis. Ik zie er natuurlijk ook niet bepaald Maleisies uit, dus het is niet zo gek dat ze dit vragen. Soms proberen gasten ook een gokje te wagen waar ik en Iris vandaan komen, zoals Australie, Frankrijk of Rusland.. Wel grappig opzich, maar ik kom gewoon uit ons mooie koude regenachtige kikkerlandje Nederland hoor! Als ik dat heb gezegd beginnen sommige gasten, meestal mannen, over voetbal.. Pijnlijk onderwerp haha, zelfs voor mij als nieuwkomend geinteresseerd voetbalvrouw!

Toen ik woensdag tijdens werken koekjes moest gaan brengen aan een groep chinezen die binnenkwam om ze te verwelkomen kreeg ik natuurlijk weer de vraag "where are you from?". Maaar, dit keer was het iets anders dan normaal.. Ik werd namelijk wel 10x op de foto gezet met verschillende mensen uit de groep die allemaal met me op de foto wilde. Het leek wel alsof ik een of andere celebrity was! Het was heel vreemd, maar kon er wel om lachen. Er werd ook door de reisleidster gevraagd of ik nog 'available' was, omdat een van de jongens uit die groep zich dat af vroeg. Op het begin snapte ik er niks van, omdat ik het niet helemaal kon verstaan, maar daarna snapte ik wat ze bedoelde. Ik zei heel snel nee, sorry, want ik heb in Nederland natuurlijk al een lieve vriend! Dikke pech voor die chinees dus..

Gister van vandaag waren dus mijn vrije dagen. Helaas was er niemand anders vrij, dus gister heb ik lekker rustig aan gedaan, beetje geskyped met lieve mensen en film gekeken op de kamer. Vandaag mooi even tijd om dit verhaal te typen en ondertussen wordt nu onze kamer schoongemaakt, wat een luxe! Om 5u heb ik met Britt afgesproken om lekker samen sushi te gaan eten. Jummie! Morgen en zondag moet ik weer werken, en vroeg ook! Van 8 tot half 6, dus dat wordt weer wennen na 2 dagen lekker te hebben kunnen uitslapen. We gaan zien wat deze dagen mij weer gaan brengen!

Ik zie dat mijn verhaal weer redelijk lang is geworden, maar ik hoop dat jullie ook deze weer leuk vinden om te lezen! De reacties die ik allemaal krijg op mijn verhalen vind ik echt super! Dank jullie wel daarvoor!

Tot het volgende reisverhaal!

Dikke kus,
Anouk





  • 22 Juni 2012 - 08:09

    Britje:

    Sounds pretty gezellig allemaal =) Kan niet wachten tot straks SUSHI :) xkuss

  • 22 Juni 2012 - 08:24

    Tinka:

    Lieve Anouk, ik zit weer met een gigantische smile jou verhaal te lezen! Met jou blonde haar krijg je toch alles voor elkaar? ;) Ik lees dat je het super naar je zin hebt :) mooi zo! Geniet lekker van je vrije dag en we skypen snel! Eens zien hoe dat werkt, haha. Hier in Villa Flamoes mis ik je wel hoor, de pasta Genovese..! Ik stel voor dat we eens Skype-Anouk-en-Tinka momentje maken! Heeel veel plezier en ik wacht met smart op je nieuwe verslag! Dikke kus XX

  • 22 Juni 2012 - 08:33

    Lotte:

    Heee Anouk!
    Wat een leuke verhalen zeg. Tof om alles te kunnen lezen wat jullie mee maken en dat jullie het zo naar jullie zin hebben! :D Succes nog daar en vooral, have fun! Veel liefs uit Antwerpen

  • 22 Juni 2012 - 10:19

    Mama:

    Lieve Nouks, niet teveel magnums en frietjes eten anders kom je met zadeltasjes terug haha! Weer een heerlijk verhaal en leuke foto´s.
    Trouwens leuke naam voor jullie huis in Breda, die kende ik nog niet! Veel succes weer en geniet er van! hou van jou!! Amor de madre xxx

  • 22 Juni 2012 - 12:17

    Jan De Nies:

    Mooi verhaal, Leuk om te lezen,
    Van al je nieuwe ervaringen zul je veel
    plezier hebben in de toekomst.Succes en geniet ervan.We zij zeer geinteresseerd.
    Opa en Oma de Nies

  • 22 Juni 2012 - 15:55

    Ingrid:

    hey wat leuk om het allemaal te lezen. van wat je daar allemaal mee maakt. egt leuk en ook de foto;s veel plezier daar nog en je zult vast en zeker nog veel meer leuke dingen gaan doen en tegenkomen.
    heel veel groetjes uit limboland

  • 22 Juni 2012 - 16:14

    Daddy:

    Hoi Lieverd,

    Wat weer een geweldig verhaal en de dingen die je meemaakt. Ik kan al weer verlangen naar het volgende verhaal van je. Vier dagen achter een computerscherm....tja ik zeg niks. ;-)

    Wij hadden vandaag de CV-ketel kapot en hij is gelukkig weer gerepareerd maar hoe lang deze reparatie het vol gaat houden is nog te bezien. Dus dat was dan koud douchen.
    Gisteren hebben we hier behoorlijk wat regen en onweer gehad. In Nieuwegein was de stroom uitgevallen en zaten een paar duizend bewoners tot vandaag nog zonder stroom. Ook geen lolletje. Tot Skypes XXX


  • 25 Juni 2012 - 11:34

    Guus:

    Zo lees je toch nog een aantal dingetjes waar we het niet over hebben gehad via skype. Klinkt echt geweldig allemaal. Jammer inderdaad voor die Chinese jongen, maarja wat wil je dan met zo'n mooie blonde schone voor je neus, ik zou het ook wel weten hoor!!

    Enjoy en we spreken elkaar snel weer!

    Dikke kus!

  • 28 Juni 2012 - 07:30

    Johan:

    Hey Anouk! Leuk om zo op de hoogte te blijven en je foto's te zien.
    PS. Ik weet wat je meemaakt hoor; toen ik nog lang blond haar had wilde ook iedereen met mij op de foto ;-)
    Geniet ervan!
    Gr.
    Johan

  • 28 Juni 2012 - 17:48

    Jetse En Jess:

    Hai Anouk,

    We volgen je, weliswaar een beetje traag, maar we lezen je verslagen trouw en genieten met je mee. Lekker genieten van je stage en misschien ga je rijst nog een echt lekker vinden.
    Kus

  • 29 Juni 2012 - 21:00

    Omq:

    Dag m'n lieve Anouk,
    Wat heb je weer een mooi verslag geschreven over al je ervaringen.
    Fijn dat we je zo kunnen volgen en met super mooie foto's er bij!
    Nu is het weekend, ik hoop dat je ervan er van genieten, of moet je werken?
    Wat was het leuk om jou te zien en met je te praten via skype. Gaan we snel weer eens doen!
    Dag lieverd, dikke kus van,
    oma

  • 09 Juli 2012 - 10:18

    Oma:

    Dag m'n lieve Anouk,
    Zo nu en dan bekijk ik je foto's weer eens. Als ik jullie dan met de MAGNUM zie ben ik geneigd de vriezer in te duiken om er ook eentje te pakken..........erg verleidelijk dus en niet goed voor m'n rolletjes.........
    Geniet maar heerlijk van alles daar hoor!
    Dag lieve schat, dikke kus van,
    oma X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

6 maanden stage lopen in DoubleTree by Hilton hotel Kuala Lumpur - Front Office

Actief sinds 02 Juni 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 17364

Voorgaande reizen:

31 Mei 2012 - 22 December 2012

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: